واگذاری بیش از ۲ هزار و ۶۱۸ هکتار زمین، ۸۴ هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

 

طی تفاهمنامه‌ای که امروز دوشنبه توسط سازمان ملی زمین و مسکنن با شرکت‌های پیشران خانه سازی ۴ استان منعقد می‌شود، با واگذاری بیش از ۲ هزار و ۶۱۸ هکتار زمین، ۸۴ هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکنن در راستای مولدسازی و مشارکت بخش خصوصی در طرح نهضت ملی مسکنن، اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های پیشران صنعت‌شهرها می‌کند.

ساخت ۴۴ هزار مسکنن در استان یزد با تأمین یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار زمین

سازمان ملی زمین و مسکنن همچنین یک هزار و ۶۹۴ هکتار زمین را در استان یزد به شرکت‌های چادرملو، جهان آباد میبد، سنگ آهن مرکزی و سنگ آهن کویر واگذار خواهد کرد تا به ساخت ۴۴ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی در شهرهای اردکان، میبد، بافق و مروست اقدام کنند.

میزان اراضی در نظر گرفته شده برای شهر اردکان ۴۰۰ هکتار معادل ۱۲ هزار واحد مسکونی و برای شهر میبد و بافق نیز هر کدام ۶۰۰ هکتار معادل ۱۵ هزار واحد مسکونی است.

سازمان ملی زمین و مسکنن در شهر مروست نیز ۹۴ هکتار زمین معادل ساخت ۲ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی واگذار خواهد کرد.

ساخت ۳۷ هزار واحد مسکونی در استان کرمان

دو شهر بم و هرات در استان کرمان دیگر مناطق این تفاهمنامه هستند که با واگذاری ۸۰۰ هکتار زمین از سوی سازمان ملی زمین و مسکنن به شرکت عمران ارگ جدید بم، ساخت ۳۷ هزار واحد مسکونی در آن‌ها آغاز خواهد شد.

واگذاری ۱۲۰ هکتار زمین برای ساخت ۲۲۵۰ مسکنن در آذربایجان شرقی

بر اساس این تفاهمنامه ۱۲۰ هکتار زمین در استان آذربایجان شرقی، به شرکت مس سونگون واگذار خواهد شد که ۱۱۰ هکتار آن در تبریز و ۱۰ هکتار آن در شهر ورزقان قرار دارد.
این اراضی ظرفیت ساخت ۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی را دارد.

ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در قزوین

قزوین، دیگر صنعت شهر این تفاهمنامه است که با واگذاری ۴.۲ هکتار زمین در محدوده توسط سازمان ملی زمین و مسکنن به شرکت الماس الموت، شاهد ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی خواهد بود.

شرکت خانه سازی ایرداک آمادگی خود را برای تامین خانه های ویلایی پیش ساخته بتنی را در طرح نهضت ملی مسکنن را اعلام می دارد تا در راستای ارائه خانه های پیش ساخته ویلایی ارزان قیمت اقدام نمایید.