تحویل ۳۴۴ واحد از طرح نهضت ملی مسکنن

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوانکی با نام تاریخی ایوانِ کِی بخشی از شهرستان گرمسار و غربی‌ترین بخش استان سمنان مجاور به استان تهران محسوب می‌شود. این بخش با سه شهرک صنعتی فعال ایوانکی، جنت‌آباد و پایتخت، باعث سکونت جمعیتی بین ۱۰ تا ۱۵ هزارنفر در این منطقه شده و مستعد سرریز جمعیت جویای اشتغال از پایتخت کشور است.

استان سمنان سهمیه ساخت ۶۰ هزار واحدی از نهضت ملی مسکنن طی چهارسال دارد که ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد توسط راه و شهرسازی در ۲۰ شهر استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

ایوانکی در ۵۵ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و شهر جدید ایوانکی در فاصله یک کیلومتری اتوبان تهران- مشهد در شمال شرقی بافت قدیم شهر واقع است.

ایوانکی در مسیر تاریخی جاده ابریشم قرار دارد و از سوی دیگر، منطقه دارای معدن‌های غنی از ذخیره‌های نمک، گچ و آهک است.

۲۷ آذر ۱۳۹۸ وزارت راه و شهرسازی ایجاد شهر جدید ایوانکی را در کنار شهرهای دیگری مثل پردیس، پرند و هشتگرد به عنوان چهار شهر هدف برای ساخت مسکنن ملی انتخابو مصوب کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر روز پنجشنبه برای افتتاح طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکنن، پایگاه انتظامی، مرکز بهداشت و درمان، افتتاح طرح آماده‌سازی معابر اصلی ۵۲ هکتار اراضی نهضت ملی و شرکت در جشن جوانی جمعیت، آغاز آیین درختکاری در طرح‌های وزارت راه و شهرسازی و قرعه کشی نمادین ۵۰۰ قطعه زمین این طرح به شهر جدید ایوانکی حضور یافت.

تحویل ۳۴۴ واحد از طرح نهضت ملی مسکنن

طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکنن در شهر جدید ایوانکی در غرب استان سمنان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و به متقاضیان تحویل شد.

جهش نهضت ملی مسکن در ایوانکی استان سمنان به همت دولت سیزدهم + فیلم

طرح ۳۴۴ واحدی مسکونی غدیر در قالب طرح نهضت ملی مسکنن در شهر جدید ایوانکی روز پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در زمینی به مساحت هشت هکتار افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره طرح ۳۴۴ واحدی مسکونی نهضت ملی مسکنن گفت: فرآیند مطالعاتی اجرای طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکنن در شهر جدید ایوانکی در اواخر دولت قبل آغاز شد، اما به نتیجه مطلوبی نرسید.

سیدمرتضی محمودی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۴۰۰ در دولت آیت‌الله رئیسی دوباره آغاز شد و اکنون آماده بهره‌برداری است و به متقاضیان تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مساحت هشت هکتار با مجموع زیربنای ۳۲ هزارمتر مربع احداث شده است، افزود: در این طرح زمین به صورت رایگان ارائه شد و به متقاضیان هر واحد ۲ میلیارد ریال تسهیلات دولتی پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی با بیان اینکه برای احداث این واحدها متری ۴۰ میلیون ریال توسط پیمانکار هزینه شد، تصریح‌کرد: تمام زیرساخت های رفاهی از جمله اشتراک آب، برق و گاز برای ساکنان این واحدهای مسکونی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این منطقه از اینترنت پرسرعت و فیبرنوری به صورت ۱۰۰ درصدی بهره‌مند است.

آماده‌سازی معابر ۵۲ هکتار نهضت ملی مسکنن

طرح آماده‌سازی معابر ۵۲ هکتار اراضی نهضت ملی در شهر جدید ایوانکی روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولان استان سمنان و شهرستان گرمسار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح آماده‌سازی معابر اصلی ۵۲ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکنن در شهر جدید ایوانکی در شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان روز پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی درباره این طرح بیان کرد: احداث معابر اصلی و خیابان‌های فرعی و محوطه‌سازی شهر جدید ایوانکی در قالب نهضت ملی مسکنن افتتاح شد.

سیدمرتضی محمودی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح برآورد شده‌است، افزود: تا کنون بیش از ۷۰ درصد معابر تکمیل شده که به دلیل نوسان شرایط آب و هوایی و بارندگی، عملیات آسفالت‌کشی و روکش باقی‌مانده در روزهای پایانی سال تکمیل می‌شود.

افتتاح پایگاه انتظامی و مرکز بهداشت و درمان ایوانکی

پایگاه انتظامی و مرکز بهداشت و درمان شهر جدید ایوانکی در استان سمنان با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولان استان سمنان و شهرستان گرمسار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پایگاه انتظامی شهر جدید ایوانکی روز پنجشنبه در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیربنای یکهزار و ۵۰۰ متر مربع در ۲ طبقه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

جهش نهضت ملی مسکن در ایوانکی استان سمنان به همت دولت سیزدهم + فیلم

عملیات اجرایی این طرح سال ۹۹ آغاز شد و برای احداث این پایگاه انتظامی ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مرکز بهداشت و درمان شهدای سلامت در شهر جدید ایوانکی نیز در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۳۰۰ متر مربع بنا شده است.

عملیات اجرایی این طرح عمرانی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد که با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در این پایگاه ساماندهی شده، اما برای تجهیزات درمانی و بهداشتی، مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیاز است.

آغاز طرح درختکاری در طرح‌های وزارت راه و شهرسازی

کاشت پنج هزار اصله درخت همزمان با هفته درختکاری در شهرهای جدید و طرح‌های حوزه حمل و نقل، روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در ایوانکی شهرستان گرمسار استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش در آیین نمادین آغاز کاشت پنج هزار اصله درخت از سوی وزارت راه و شهرسازی در ایوانکی استان سمنان گفت: توسعه فضای سبز به ویژه در شهرهای جدید از راهبردهای اساسی در وزارت راه و شهرسازی است.

جهش نهضت ملی مسکن در ایوانکی استان سمنان به همت دولت سیزدهم + فیلم

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به طبیعت، افزود: توسعه فضای سبز به صورت ویژه مدنظر آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور هم قرار دارد و از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب توسعه فضای سبز پیگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: توجه به محیط زیست از موارد مورد تاکید در این وزارتخانه است.

آیین آغاز نمادین کاشت ۵۰۰ هزار اصله درخت در طرح‌های وزارت راه و شهرسازی با ذکر «یا محمد(ص)» از سوی وزیر راه و شهرسازی در ایوانکی کلید خورد و دانش‌آموزان شهر جدید ایوانکی از توابع شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان با نام متبرک شهدا ۳۰ درخت کاشتند.

دانش آموزان در شهر جدید ایوانکی همزمان با هفته درختکاری، با نام و یاد شهدا، ۳۰ نهال زیتون کاشتند و پاسداری از طبیعت را یادآور شدند.

پوشش ۷۰ هزار خانوار دارای سه فرزند با طرح نهضت ملی مسکنن در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: هدفگذاری امسال در نهضت ملی مسکنن پوشش ۷۰ هزار خانواده دارای شرایط در قالب قانون حمایت از جوانی جمعیت بود و اجرای این قانون بیش از تعهد محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش در گفت وگو با خبرنگاران در شهرستان گرمسار استان سمنان افزود: واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت در گرمسار انجام ‌شد و تلاش می‌شود این طرح طبق هدفگذاری محقق شود و به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌ها تحقق هدفگذاری‌ها در نهضت ملی مسکنن تا پایان امسال است و اکنون ۳۴۴ خانه‌ ۲ طبقه در شهر جدید ایوانکی گرمسار تحویل متقاضیان شد که در این مرحله در مجموع ۵۴۴ مالک در خانه‌های خود ساکن خواهند شد.

بذرپاش بیان کرد: سال آینده جهش در ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکنن محقق می شود و افزایش سرانه خدماتی، بهداشتی، درمانی، انتظامی، توسعه حمل و نقل، فرهنگی و سرانه فضای سبز همگام با جهش تحقق نهضت ملی مسکنن مورد توجه است و در شهر جدید ایوانکی استان سمنان همگام با تحویل واحدها، تامین زیرساخت روبنایی مدنظر است.

جهش نهضت ملی مسکن در ایوانکی استان سمنان به همت دولت سیزدهم + فیلم

توجه به مباحث روبنایی در نهضت ملی مسکنن

وی بیان کرد: رشد سرانه‌های خدماتی، فرهنگی، فضای سبز، مسجد، درمانگاه و مدرسه به عنوان خدمات روبنایی از محل مولدسازی دارایی‌ها توسط وزارت را ه وشهرسازی پیگیری می‌شود و بخش زیادی از سرمایه توسعه زیرساخت‌ها توسط این وزارتخاته تامین می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: رشد معنادار در خدمات روبنایی برای زیست باکیفیت در شهرهای جدید که مالکان خانه ها در نهضت ملی مسکنن ساکن می‌شوند، در اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

وی اظهار کرد: تامین زمین برای بنیاد مسکنن انقلاب اسلامی از جمله وظایف وزارت راه و شهرسازی است و بیش از ۵۰۰ هزار قطعه‌ زمین روستایی در قالب نهضت ملی مسکنن امسال تامین شد و پیشبرد مراحل تا تحویل به متقاضیان در حال انجام است.

بذرپاش گفت: تحویل خانه در قالب قانون جوانی جمعیت از ۷۰ هزار واحد فراتر رفت

وزیر راه و شهرسازی افزود: تامین بیشتر از این میزان زمین در سال ۱۴۰۳ هدفگذاری شد و سمنان از استان‌های در اولویت برای کمک به تهران برای تامین متقاضیان مسکنن است، چرا که استان سمنان وسیع و دارای زمین‌های بلامعارض است.

وی تاکید کرد: هر کجا که جمعیت پذیری وجود داشته باشد، باید مساله آب نیز تامین شود و با وزارت نیرو همکاری می‌شود تا این وزارتخانه تامین آب و برق را پیگیری می‌کند. مشکلات کلی در ایوانکی گرمسار وجود دارد، اما با تدابیر ویژه پیگیری می‌شود.

برنامه‌ریزی‌ها برای کنترل قیمت در بازار مسکنن

بذرپاش بیان کرد: قانون ساماندهی بازار و اجاره مسکنن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در حال طی مرحله نهایی در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است و وزارت راه و شهرسازی نیز منتظر ابلاغ این قانون است.

وی ابراز کرد: قانون ساماندهی بازار و اجاره مسکنن در تعیین سقف میزان افزایش اجاره سالانه کمک کننده است و البته هر چه میزان عرضه زمین و خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکنن افزایش یابد، قیمت مسکنن و اجاره بهتر کنترل خواهد شد.

وی با بیان اینکه واگذاری ۱۰۰ هزار هکتار زمین در شهرها و روستاها هدفگذاری تا سال آینده در قالب نهضت ملی مسکنن است، یادآور شد: وزارت راه وشهرسازی قیمت‌گذاری در زمینه ملک ندارد و در این بخش عرضه گسترده ثبات ایجاد می‌کند. حدود ۶۰ هزار هکتار در شهرها و ۴۰ هزار هکتار در روستاها تا سال آینده الحاق می‌شود.

نقش‌آفرینی سامانه خودنویس در حوزه مسکنن

وی اضافه کرد: «سامانه خودنویس» در وزارت راه و شهرسازی فعال است و موجر و مالک می‌توانند از این بستر بهره‌مند شوند و در صورت بروز مشکل و اختلاف، شورای حل اختلاف این سامانه را می‌پذیرد و فعال شدن امکان خرید و فروش هم در این سامانه تا سال آینده پیگیری می‌شود که در کنترل بازار مسکنن نقش‌آفرین است، تلاش می‌شود واسطه‌ها در مسیر مسکنن کم شوند و بدون شک این بازار آرامش خواهد یافت.

این مسوول با اشاره به اینکه مشاوران املاک مشاوران امین هستند و راه‌اندازی سامانه به مفهوم بی‌معنا شدن کار مشاوران املاک نیست و آنان به عنوان امین باید کمک کنند تا ظلمی بر کسی نشود، تصریح کرد: بیش از یکهزار اجاره در سامانه خودنویس نهایی و کد رهگیری صاد شد و این آمار نشان می‌دهد این سامانه از مرحله آزمایشی خارج شده است.

قرعه‌کشی نمادین تحویل زمین در قالب قانون جوانی جمعیت

قرعه‌کشی نمادین واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین در قالب جشن جوانی جمعیت ویژه خانوارهای بیش از سه فرزند در شهر جدید ایوانکی با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

جهش نهضت ملی مسکن در ایوانکی استان سمنان به همت دولت سیزدهم + فیلم

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در مجموع یکهزار و ۲۰۰ نفر متقاضی زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در غرب استان سمنان هستند که از این تعداد ۸۰۰ نفر صلاحیت و شرایط لازم در این طرح را داشتند و در حال حاضر ۵۰۰ قطعه زمین آماده واگذاری به متقاضیان است.

گام بلند دولت سیزدهم با تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکنن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مساله تامین زمین در اجرای طرح‌های مسکنن در کشور، افزود: دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکنن در موضوع تامین زمین رکورهای بی‌سابقه‌ای ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار مهرداد بذرپاش در آیین نمادین قرعه‌کشی واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین در قالب جشن جوانی جمعیت ویژه خانواده‌های بیش از سه فرزند در شهر جدید ایوانکی گرمسار در غرب استان سمنان، افزود: ۶۰ هزار هکتار در حوزه شهری و ۴۰ هزار هکتار در حوزه روستایی، زمین برای نهضت ملی مسکنن تامین شد که این میزان از وسعت چند شهرستان کشور بزرگ‌تر است.

وی بیان کرد: این میزان تامین و احداث واحد مسکونی در نهضت ملی مسکنن، تعهدات بیشتری در زمینه خدمات زیربنایی، روبنایی از جمله مدرسه، مسجد، بهداشت و انتظامی ایجاد می کند.

این مسوول اظهار کرد: افزایش سرانه‌های خدماتی در شهرهای جدید در دستور کار است و شهرهای جدید اکنون جمعیت‌پذیری بالایی دارند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مجموعه‌های اجرایی تعاونی مسکنن دارند که طبق ارزیابی‌ها تمام تعاونی‌ها یا با شکست مواجه شدند یا با مساله طولانی‌شدن زمان در تحویل مسکنن مواجه بودند.

بذرپاش اضافه کرد: تامین زمین مساله پیچیده‌ای است؛ چرا که با مشکل‌های مختلف از جمله مباحث زیست محیطی، پدافندی، آب و تعارض همراه است.

رکوردهای دولت سیزدهم در تامین زمین برای نهضت ملی مسکنن

وی بیان کرد: عملیات ساختمانی، هزینه شهرداری، نظام مهندسی، سایر هزینه‌های ساخت، مصالح، و اختلافات بین متقاضیان، از دیگر چالش‌ها در مسیر اجرای طرح نهضت ملی مسکنن است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: زمین رایگان و کاهش نرخ سود بانکی در اجرای نهضت ملی مسکنن پابرجاست و در زمینه تامین زمین رکوردهای بی‌سابقه‌ای در اجرای این طرح ثبت شد.

وی اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکنن در بسیاری موارد عملیات ساخت به متقاضیان واگذار شد و این سیاست را پیش گرفتیم چرا که مردم بهتر و ارزان‌تر از دولت می توانند عملیات ساخت و ساز را انجام دهند.

این مسوول افزود: ۷۰ هزار متقاضی زمین در طرح نهضت ملی مسکنن در قالب قانون جوانی جمعیت پوشش داده شد و اکنون در روزهای پایانی سال این عدد از ۷۰ هزار خانوار عبور کرد.

وی با بیان اینکه سال آینده هدف گذاری بالاتری مدنظر است، اما تامین زمین در بخش‌های مختلف کشور دشوار است، ادامه داد: عملیات ساخت در نهضت ملی مسکنن از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عبور کرد و سال آینده سال شکوفایی این بخش خواهد بود. هشت هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکنن تامین شد که این میزان در واقع یک آرزو بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکنن تامین شد که بیشتر این واحدها به صورت ویلایی است، گفت: امسال تامین ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور هدف گذاری شد که اکنون تامین شد و در حال تخصیص است.